Ewidencja

Ewidencjonowanie zasobu jest jednym z podstawowych zadań Archiwum Państwowego. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić co znajduje się w naszym zasobie. Jest to też pierwszy krok do sporządzenia dokładniejszych pomocy archiwalnych, które pozwolą Ci na jeszcze szybsze wyszukiwanie potrzebnych informacji.

Zasób Archiwum Państwowego w Toruniu

Archiwum Państwowe w Toruniu zgodnie z decyzją Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych od 2017 roku prowadzi ewidencję swoich zasobów w Zintegrowanym Systemie Informacji Archiwalnej (ZoSIA). Jest to aplikacja przeznaczona do ewidencji i opracowywania zbiorów archiwalnych, a jedną z jej zalet jest możliwość publikacji ewidencji na portalu: www.szukajwarchiwach.gov.pl. Dzięki tej właśnie funkcjonalności możesz zapoznać się z naszym zasobem na tym portalu. Więcej o systemie ZoSIA przeczytasz na stronie Narodowego Archiwum Cyfrowego

Scroll to Top